Category Archives: class

Αρχεία διαλέξεων INPP

Υπενθυμίζω ότι αύριο θα είναι η τελευταία μέρα που οι περσινές διαλέξεις του μαθήματος “Εισαγωγή στην Πυρηνική Φυσική & τα Στοιχειώδη Σωμάτια” θα είναι διαθέσιμες online, λόγω έναρξης των μαθημάτων. Για τον κλειδάριθμο, επικοινωνήστε με το διδάσκοντα επωνύμως.

Αρχεία διαλέξεων ΕισΠυρΦυσΣτοιχΣωμ

Οι διαλέξεις του ακαδημαϊκού έτους 2013-2014 βρίσκονται ακόμη στην ιστοσελίδα του μαθήματος για όσους θέλουν να τις κατεβάσουν εν όψει της επικείμενης εξέτασης.
Ενημέρωνω ότι τελική ημερομηνία που θα είναι αναρτημένες είναι η ερχόμενη Τρίτη 10.02.2015, ημέρα που ξεκινούν και οι παραδόσεις του μαθήματος για το τρέχον ακαδημαΪκό έτος 2014-2015. Μετά από αυτήν θα αντικατασταθούν με τις φετινές.

Παρακαλώ ενημερώστε πιθανούς ενδιαφερόμενους. Κωδικός ξεκλειδώματος ΜΟΝΟ από το διδάσκοντα με ενυπόγραφο email.

Έναρξη μαθημάτων “Εισαγωγή στην Πυρηνική Φυσική & τα Στοιχειώδη Σωμάτια”

Το πρόγραμμα διδασκαλίας για το εαρινό εξάμηνο 2014-2015 είναι το παρακάτω:

Τμήμα Α (Μ. Βασιλείου – Θ. Μερτζιμέκης) – έναρξη 10.03.2015
Τρίτη 15’00-18’00
Παρασκευή 11’00-13’00

Τμήμα Β (Ν. Γιόκαρης – Κ. Παπανικόλας – Ε. Στυλιάρης) – έναρξη 12.03.2015
Πέμπτη12’00-15’00
Παρασκευή 09’00-11’00

Όλα τα μαθήματα πραγματοποιούνται στο Αμφιθέατο Θαλής

Σημειώνεται ότι λόγω του υποχρεωτικού εισαγωγικού μαθήματος του Εργαστηρίου Πυρηνικής Φυσικής (στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Κορμού ΙΙ), την Παρασκευή 13.03.2015 δε θα γίνουν οι προγραμματιζόμενες παραδόσεις. Περισσότερα για αυτό πρέπει να αναζητηθούν στο eclass του Εργαστηρίου Πυρηνικής.

Βαθμολογίες αδήλωτων μαθημάτων

Παρακαλούνται οι φοιτητές και φοιτήτριες για τους οποίους δεν τους έχει περαστεί ο βαθμός προηγούμενων εξεταστικών (λόγω προβλημάτων στη δήλωση κοκ), να επικοινωνήσουν μαζί μου άμεσα, ασχέτως αν με έχουν ενημερώσει δια ζώσης. Αφορά ΜΟΝΟ τα μαθήματα, τα οποία διδάσκω

Πρέπει να συγκεντρωθεί ο τελικός κατάλογος, ώστε να μην υπάρχουν περαιτέρω μαθήματα. Εξυπακούεται ότι θα πρέπει να βεβαιωθούν πως έχουν δηλώσει το μάθημα στην τρέχουσα εξεταστική.

Παρακαλώ ενημερώστε τους συναδέλφους σας για το συγκεκριμένο θέμα.

Πτυχιακές εργασίες – Ενημέρωση και συμβουλές

Με αφορμή μια πρωινή συζήτηση με προσφιλή φοιτητή που μου ζήτησε να συνεργαστούμε σε κάποιο θέμα πτυχιακής νωρίτερα το πρωί, θα ήθελα να επισημάνω τα εξής σε όποιον/α ενδιαφερόμενο/η διερευνά μια τέτοια προοπτική (και) μαζί μου. Εννοείται ότι τα παρακάτω αποτελούν προσωπική μου άποψη κι υπάρχει πιθανότητα άλλοι συνάδελφοι έχουν διαφορετική γνώμη. Να όμως τι πιστεύω:

  • Το μέσο του έτους δεν είναι καλή αρχή για να ξεκινήσει κανείς πτυχιακή. Οι λόγοι είναι διάφοροι, όπως π.χ. ο προγραμματισμός του ακαδημαϊκού έτους έχει ήδη γίνει και βρίσκεται σε εξέλιξη. Δύσκολο λοιπόν να διαταράξεις τις όποιες πειραματικές δραστηριότητες που αποτελούν ομαδική προσπάθεια -άρα απαιτείται καλός συντονισμός- αλλά και στηρίζονται κατά κανόνα σε υποδομές τρίτων
  • Αν έχετε πάνω από 10-12 μαθήματα ως υπόλοιπο για το πτυχίο σας, καλό είναι να μην υπολογίζετε σε εκπόνηση πτυχιακής εργασίας που θέλετε να έχει διάρκεια ένα εξάμηνο. Και μόνο λόγω αλλεπάλληλων εξεταστικών περιόδων, ο χρόνος για να εκπονήσετε μια πραγματικά ερευνητική εργασία δεν επαρκεί.
  • Το επίπεδο εργασίας που επιθυμώ μπορεί να περιγραφεί από το εξής κριτήριο: το αποτέλεσμα της εργασίας πρέπει να μπορεί να παρουσιασθεί σε εθνικό επιστημονικό συνέδριο, τουλάχιστον
  • Αν το πραγματικό κίνητρο είναι να εκπονηθεί μια εργασία που θα βοηθήσει τη μετάβαση σε ανώτερο επίπεδο σπουδών, καλό είναι να υπάρχει αφοσίωση και συνεχής ενασχόληση με το θέμα που θα αναλάβετε. Αν και σέβομαι τις εξεταστικές περιόδους των φοιτητών που συνεργάζονται μαζί μου, η εμπειρία ως τώρα έχει δείξει ότι μόνο με συνεχή ενασχόληση κάποιος ή κάποια μπορεί να κάνει το ουσιαστικό βήμα προόδου στην ερευνητική διαδικασία και να αποκτήσεις τις κατάλληλες δεξιότητες

Αν πιστεύετε ότι τα παραπάνω σας εκφράζουν σε κάποιο μεγάλο βαθμό, τότε επικοινωνήστε μαζί μου. Θα χαρώ να συζητήσουμε σχετικά.

Βαθμοί στο my-studies

Συνιστώ ιδιαίτερα την προσοχή των φοιτητών για το τι ισχύει σχετικά με τις βα8μολογίες και τις δηλώσεις των μαθημάτων. Το σχετικό έγγραφο έχει ανακοινωθεί από τη Γραμματεία του Τμ. Φύσικής στο url εδώ

Προφανώς ισχύει και για την ερχόμενη εξεταστική Φεβρουαρίου 2015. Τονίζω ότι όσοι ενδιαφέρεστε να δώσετε στην πτυχιακή εξέταση τα μαθήματά μου, αλλά είστε 1-4ο έτος ΔΕ ΔΙΚΑΙΟΥΣΤΕ βάσει της παραπάνω απόφασης κι επομένως δε θα κρατηθεί ο βαθμός σας.

Σεμινάρια LaTeX

Σύμφωνα με την απόφαση του φοιτητικού συλλόγου του Τμ. Φυσικής, το τμήμα θα τελεί υπό κατάληψη ως και την Πέμπτη 27.11.2014. Κάτω από αυτές τις συνθήκες, είμαι αναγκασμένος να ματαιώσω τα προγραμματισμένα σεμινάρια LaTeX, τα οποία θα ξεκινούσαν μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα.

Ευχαριστώ όλους όσους ενδιαφερθήκατε να δηλώσετε συμμετοχή, αλλά υπό αυτές τις συνθήκες είναι αδύνατο να προχωρήσουμε. Ίσως μετά την ομαλοποίηση της κατάστασης να επαναπρογραμματίσουμε.

Χειμερινό εξάμηνο

Τι ωραίο να μπαίνεις μέσα σε ένα αμφιθέατρο και να είναι σαν εκκλησία. Προσήλωση, ενδιαφέρον, όρεξη, καταιγισμός από ερωτήσεις επί παντός επιστητού!

Και στο διάλειμμα να μπουκάρουν οι γνωστοί ριζοσπάστες του ελληνικού πανεπιστημίου και να διαμαρτύρονται για τα πάντα: από τις καθαρίστριες ως τα ΜΑΤ στο κέντρο που δεν αφήσανε το λαό να μπει στα προπύλαια, το πρόγραμμα σπουδών, το άσυλο, το ένα και το άλλο. Κάποια από αυτά σωστά, αλλά πάντα τοποθετημένα με μια άποψη που έχει λάθος οπτική γωνία, με κεντρική διάθεση να δημιουργήσει χάσμα ανάμεσα στους ίδιους και σε κάποιους που προσπαθούν να βοηθήσουν.

Τόνισα στο αμφιθέατρο ότι ένας ακαδημαϊκός δάσκαλος οφείλει να μην κάνει εκπτώσεις στην εκπαιδευτική διαδικασία, τουλάχιστον. Πρέπει να είναι συνεπής στο ρόλο του, στο να καθοδηγεί τα νέα, απαίδευτα πνεύματα στην ωρίμανση, να διευρύνει ορίζοντες μάθησης και επιτυχίας, να προσφέρει σκάλες προς τα όνειρα. Με ανθρώπους, όμως,  που το μόνο που ξέρουν είναι να φωνάζουν, να κάνουν επίθεση στους πάντες που υποθέτουν οι ίδιοι ότι βρίσκονται απέναντί τους, να περιθωριοποιούνται εθελοντικά και εκουσίως, η εκπαιδευτική διαδικασία για την πλειοψηφία που δε συμμετέχει σε τέτοιες “διαμαρτυρίες” καταστρατηγείται με φασιστικό τρόπο.

Είμαι σίγουρος ότι αρκετοί δε θα συμφωνήσουν μαζί μου ότι η αφισοκουρελαρία δεν είναι απλά αισθητική κατάπτωση, αλλά και θέμα δημόσιας υγιεινής. Σημασία έχει όμως στο τέλος τι νομίζουν οι περισσότεροι και όχι 15 νοματαίοι που γυαλίζει το μάτι τους για λάθος πράγματα. Αυτά ανήκουν αλλού. Όχι στο σήμερα, όχι στο ΕΚΠΑ.